16 februari 2010

Barfotalängtan....

Igår när jag satt uppkrupen under filten, nysandes och snörvlandes, drabbades jag av en ofantlig längtan efter sol och värme... och då inte vilken sol och värme som helst, utan den spanska värmen. Tog fram min externa hårddisk med alla fotografier från Spanien de senaste åren och bara njöt. Passade samtidigt på att fixa till min andra blogg, Beauty lies in the eyes of the beholder, som är en ren fotoblogg, och lade in lite fina bilder därifrån.

Jag kunde förnimma känslan när jag går ut på balkongen på morgonen, sätter mig i solstolen med en kopp kaffe och ser solen sakta bryta fram genom morgondiset. Havet ligger spegelblankt och ett fåtal människor går redan på stranden, kanske tar de sin morgonpromenad. Det är varmt, det är lugnt trots bilarnas tutande på gatan nedanför, det hör liksom till. Jag är barfota och njuter, strumpor är ingenting för mig! Att vara där längre än två veckor gör att man kommer in i vardagsrutiner, och ändå är det semester! Gissa om jag längtar!

6 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Ja, jag längtar också efter värme, efter torr asfalt, efter sandalväder!

Annika Estassy sa...

Här är en till som fått nog av kylan och längtar snart ihjäl sig efter värme!

Anonym sa...

Sitter också och bläddrar i mina foton...

Ninasol sa...

Nåämen, där ser man.
Jag är också ett barfotabarn.

Älskar att vara barfota och är det mest hela tiden.

Jag känner mig ofri med strumpor på.

Kram

Photo by Maria sa...

Med den bilden så längtar man nu ännu mer efter värmen.. Barfota gillar inte jag att vara men är det så klart på sommaren och dit längtar jag ju..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Vilken fin längtan =)
Längtar efter våren jag,.. men intå värst efter sommar värmen... =)
Va roligt att du vill vara med i min lilla tävling!! =)
Har antecknat 2 lotter på dig. Önskar dig Lycka till!!
Ha en fin Onsdag!
Kram Tina