15 februari 2010

Och dagarna går...

För några dagar sedan undrade min äldste son varför jag inte skrivit något i min blogg på flera dagar och jag förklarade att jag inte haft tid och ínte alltid tycker att jag har något att skriva om, och då sade han bara, "Men mamma, Du måste tänka på alla oss som läser Din blogg. Det är tomt när Du inte har skrivit".
Jag tänker inte på att jag faktiskt har några trogna läsare, tycker fortfarande att "tja, inte märks det om jag inte skriver på ett tag", men jag kanske har fel.

Kryssningen med "tjejerna" var rolig, skön och avkopplande, och kanske blir det en tur snart igen. Anita vann en gratisresa för två på musiktävlingen och fick också en gratisresa för två när hon handlade i TaxFree. Somliga har tur!

På bussen hem började jag nysa och snörvla och lördag morgon var förkylningen ett faktum. Har nu legat på soffan hela helgen och ligger här även idag. Näsan är stoppröd och huden som pergament, så jag skulle nog inte vinna någon skönhetstävling just nu i alla fall, även om sannolikheten annars inte skulle vara så stor heller. Försöker läsa, men efter en kort stund börjar ögonen rinna, så det är film som gäller.

Ser ut genom fönstren och längtar ut till den underbara solen, som jag får nöja mig med att fotografera genom fönsterrutan istället.

8 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Men Pia! ägg. Men jag vet hur det är, ibland orkar man inte. Jag försummar min dagbok för tillfället. Så blir det ibland. Men den är det ju bara jag som läser å andra sidan. Hoppas du blir frisk snart igen!

anette sa...

Härlig utsikt du har där hemma :)..
skönt att kunna njuta lite sol även från insidan..
kramis

Photo by Maria sa...

Håller med din son.. Men... man skall bara skriva när man själv vill och känner för det.. Blir det ett tvång så är det ju inte roligt längre..

Krya nu på dig..

Kram Mia

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Oj vad konstigt mitt förra inlägg blev, bara halva kom med! Jag tror jag ville säga att jag blir glad om du skriver inlägg igen, inte lägger av. Samtidigt är det så att man inte orkar ibland. Men bara så du vet att jag blir glad när du skriver.

Maria Björkman sa...

Elias har rätt. Det ÄR tomt när du inte har skrivit på ett tag. Det förpliktigar att blogga, men å andra sidan måste det ske av lust.

Det jag har lärt mig är att det inte behöver vara så ambitiöst, det kan räcka att lägga in en bild och ett par rader om något som är aktuellt för mig just nu. En glimt ur mitt liv, just här, just nu.

Pia sa...

Eva, jag funderade just vad ägg. stod för, tänkte att det kanske var en förkortning som jag inte kände till.. *fniss*. Tur att jag fick förklaringen, och jag är glad över att Du tycker om mina inlägg.

Anette, jag gissar att Du ser var jag bor någonstans! ;)

Maria och Mia, jag blir naturligtvis väldigt glad över att Ni också saknar mina inlägg!

Kram på Er alla!

Annika Estassy sa...

Vi följer dig på FB istället! :) Fast jag tycker som Maria, ibland räcker några få rader, en bild, en tanke...

Pia sa...

Ja, Annika, jag kanske ska använda mig av dagens statusuppdateringar på FB som kvällens inlägg! ;)

Nä, lite tråkigt för Er som följer mig både här och där...