24 februari 2010

Yogalängtan...

Bestämde mig efter förra terminens kundaliniyogakurs att jag inte skulle fortsätta med vårterminens kurs, det är lite för dyrt för min plånbok just nu eftersom jag känner att jag vill prioritera andra saker, som t ex min Spanienresa.

Trots det saknar jag ju givetvis denna underbara träningsform som ger både kroppen och själen endorfinkickar och framförallt en härlig balans. Bestämde mig idag när sonen stack iväg på träning att jag skulle ta fram någon av mina yoga-dvd:er och köra ett program och se hur mycket jag orkar efter en lång tids oträning. Lade yogamattan på golvet, tog fram Blossom Taintons Fitnessyoga 2 och körde ett 80 minuter långt pass. Underbart skönt var det och jag lovade mig själv att detta skall återupprepas minst två ggr i veckan. Inte riktigt samma sak som att gå i en yogaklass i en härlig lokal med Norrtäljeån brusande utanför, men det får duga.
Nu längtar jag också tills snön smälter så att jag kan börja springa, vilket är ett kors i taket eftersom jag inte sprungit på flera år. Exakt samma längtan har min fina bloggvän Sissel, och jag undrar precis som hon om längtan kommer att avta i takt med att snön försvinner, eller om den faktiskt kommer att kvarstå. Det återstår att se.

6 kommentarer :

Sissel sa...

ja, det är lätt för mig att säga att jag vill börja springa nu när det är minus 20 och massa snö, dessutom har jag en skada i sätesmuskeln efter ett fall i trappan här hemma. men, jag VILL faktiskt! vi får utmana varandra, eller hur? kram på dig!

Tina sa...

Hej vännen!!
Men gud va duktig du är!! 80 min på en gång!! Bra jobbat! Själv har jag dålig karraktär för att träna hemma.. suck.. har mitt eget gym & en massa dvd med pilates, yoga & dans.. mm.. men jag har alltid ursäkter för att komma igång..fniss.. men sen jag började jobba halvtid så går min lediga tid till att vila upp mig. Jag har min sjukdom att ta hänsyn till, men jag har börjat lite smått med styrke träning & nu har det ju blivit MASSOR av skottning.. pust...Jag vill oxå att snön ska försvinna.. men gärna på en gång så vi slipper översvämningar mm.=)
Tycker du gör rätt som sparar dina pengar till din resa!!
Va härligt att du ska komma iväg!!!!
Ha en fin Torsdag!!
Kram Tina

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Yoga är ofta dyrt. Nu har jag prioriterat gymkortet i år. Men jag brukar avsluta med några solhälsningar på gymmet. Den nya "hjärtyogan" är jag intresserad av men det verkar man kunna göra hemma.
Pia! Kan du inte ha en ljusare bakgrundsfärg på din fina sida. I alla fall på min skärm är det väldigt svårläst nu!

Photo by Maria sa...

Yoga har jag aldrig utövat men det ser härligt ut.. Bra jobbat med 80 minuter..

Jag kände den längtan för jogging förra året och jag var ute och sprang i säkert 5 ggr ;-) Sen tröttnade jag och tog till stavrundor, promenader och cykel istället.. Mer jag det..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Pia sa...

Eva, någonting har hänt med min sida, jag har inte ändrat någonting, men bakgrunden ser inte ut som den ska.
Hoppas det rättar till sig, kan ju vara någon bugg, typ den Du hade häromdagen när Du inte kunde spara några inlägg.
Jag får avvakta och se, annars får jag väl ändra bakgrunden igen.. :(

anette sa...

Yoga är så skönt för kropp och själ, men hatten av för dig att börja igen och då lite "lugnt" i 80 min wow..:)
Ja, något har hänt med din sida, har varit in några gånger idag för att se om den skulle visa sig från sin ljusa sida, men näää den gör inte det..
Kram