18 februari 2010

Kärlekspåfylllning...

Efter en morgon med långsamt uppvaknande och en känsla av tillfrisknande ringde dottern och frågade om jag ville följa med och hämta de äldsta musketörerna från dagis, och efter lite eftertanke bestämde jag mig för att det var ett utmärkt tillfälle att komma ut och få lite frisk luft i näsan och känna efter hur återställd jag var.

Vi hämtade barnen och jag följde sedan med dem hem. Det var ett tag sedan och nu fick jag tillfälle att gosa ordentligt med dem alla tre. Simon har vuxit så otroligt mycket och är så fantastiskt go. En riktig sprallis!

Brukar tänka på mina tre barn som Andrea yrvädret, Elias filosofen och Marcus clownen, och det är egenskaper som verkligen är klockrena på dem. Nu har jag fått tre barnbarn som jag också kan applicera dessa egenskaper på, Emil filosofen, Noel yrvädret och Simon kommer säkerligen att bli en riktig liten clown.
Härligt att se allt komma igen!

Blev bjuden på middag med efterrätt och hade en härlig stund med mina underbara ungar, svärsonen och barnbarnen, så nu har jag fått lite själslig påfyllning och känner mig ganska pigg, om än lite trött. Det går ju inte direkt över en natt.
Dax att krypa i säng för det kommer att bli en jobbig dag imorgon, då jag ska på bästa väninnans pappas begravning. Sov gott!


(Förresten, nu funkar LinkWithin igen, det verkar inte ha fungerat på ett tag ifall någon har försökt)

4 kommentarer :

anette sa...

Hej pia!
underbart att få lite frisk luft, efter man har legat sjuk..Och dessutom få en stund med barnbarnen.
önskar dig en skön fredag.
kram

Photo by Maria sa...

Härliga bilder på lillkillen.. Måste vara batteriladdare om ngt med träff med barnbarnen..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Tina sa...

Hej söta du!!
Å, va underbara bilder!!!
Önskar dig en fantastisk helg.. & hoppas du kan sitta inne & mysa vid en brasa & se ut på ovädret!!
Du är en fin vän Pia!!
Tack!!
Kram Tina

Anonym sa...

Hej, jag är en tjej/kvinna som ofta kollar in på din blogg. Hamnade här första gången av en slump men har sedan återvänt.
Det är så engagerande. mänskligt, vackert och kärleksfullt. Vill du ska veta att jag blir extra varm i hjärtat eftar att ha läst och sett din sida. Tack för det!
Önskar dig och de dina allt gott!
Kram, Christina