20 februari 2010

Tacksamhet...

Fredagen har övergått i lördag... jag sitter och tänker igenom dagens händelser och inser hur rik jag är som fått uppleva det jag fått idag. Var på bästa väninnans pappas begravning på förmiddagen, en vacker sådan med så oerhört mycket vacker musik och känslosamhet. Självklart är en begravning alltid känslosam, men att se min underbara vän i sin sorg, kärleksfullt omgiven av sina fina barn och sin make gjorde att jag blev uppfylld av en stor tacksamhet över att just hon är min vän. En varmare och mer äkta människa får man leta efter! Nu åker hon och familjen hem till England på söndag, men kommer tillbaka i påsk igen, då vi förhoppningsvis ska få tid att träffas lite under andra omständigheter.

Fredagkvällen tillbringades under muntrare förhållanden, naturligtvis också med härliga vänner, men utan den historia som jag och Ann-Britt delar. Vi var och såg filmen Avatar i 3D, en riktigt häftig och cool upplevelse!!

Själen har fått sitt även idag, på två helt olika sätt,
 och jag är tacksam!

Mitt på dagen idag kommer mellanmusketören Noel, 3 år, och ska tillbringa ett dygn med mormor och vi ska ha det såå mysigt som bara vi kan! Det är något att se fram emot det.

4 kommentarer :

Photo by Maria sa...

En fredag med blandade känslor och upplevelser.. Och idag kommer en annan känsla när barnbarnet kommer och busar..

Ha en härlig dag..

Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Ja det var en innehållsrik fredag med många blandade känslor.Vad bra man har det .det är som jag tänker Lev idag morrondagen vet vi ingenting om.Ja det är väl positivt.ha en härlig lördag varmkran RIta ♥

anette sa...

Många intryck för dig att smälta denna fredag, önskar dig och din lilla musketör en härlig dag..
kram

Tina sa...

Hej vännen!!
Ja, begravningar är inte den roligaste sysselsättningen, men de kan inge sånt lugn & lite av en väckar klocka.
Hoppas det går fort till påsk, så du får återse din vän snart!!!

Ja, ibland är det mycket viktigt att tänka efter om vad man varit med om.. både tråkiga & roliga händelser. Det borde man göra lite oftare. Lätt att fasna i det negativa & söka fel istället för att se det positiva.
Önskar dig en underbar Söndag!!!
Kram Tina