21 februari 2010

Yrvädershelg...

Snöyran utomhus byttes med glädje ut mot mitt lilla Yrväder, som kom på lördagen med varma kramar, goa pussar och en liten mun som pratade oavbrutet, om än inte alltid förståeligt. Jag har njutit av snöflingornas dalande från insidan av fönstret, och samtidigt som jag precis som alla andra börjar ledsna lite på all snö, kan jag inte hjälpa att jag tycker att det är så rogivande med allt det vackert vintervita och gnistrande.


Vi har läst böcker, tittat på film, lekt och bakat. Är lite trött efter ett intensivt dygn och efter att inte ha kommit i säng i tid i natt, då sonen och jag satt och pratade livet till framåt småtimmarna. Men jag vill ju ta tag i de tillfällena också, de yppar sig inte allt för ofta.
Har nu druckit en kopp te och avnjutit en utav de hallonmuffins som Noel och jag bakade... eller rättare sagt, mormor bakade och han åt hallon och muffinssmet. :)

(Receptet är från Leila bakar och till det kommer man om man klickar på ordet hallonmuffins ovan i texten)

Önskar alla en kärleksfull vecka fylld av oanade möjligheter att ta vara på och njuta av!

4 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vilken fin helg! Underbart att få rå om ett litet yrväder. Underbart för yrvädret att ha dig.

anette sa...

Vilken underbar helg du har haft med ditt barnbarn, så fin bild på honom när han leker..
Och hallonmuffins, ska jag titta närmare på via din länk :)..
Hoppas att du är pigg nu efter förkylningen och redo att möta en ny vecka utanför ditt fönster...
Varmaste kramen

Photo by Maria sa...

Vilken underbart mysig helg du har haft med barnbarnslek och samtal med son..

Ha nu en bra start på veckan med..

Kram Mia

Tina sa...

Hej vännen!!
Härlig helg det låter som du haft. Mixtad med massor av fina händelser.
Det kommer bli en dag som både du, sonen & barnbarnet minnas för resten av era liv!!
Ha en underbar Måndag vännen!!
Kram Tina