8 november 2009

Det var en gång....

för snart 50 år sedan två människor som blev förälskade i varandra. De gifte sig och fick en liten flicka och efter ett år föddes också en liten pojke. Men som det går ibland i livet så förändrades kärleken och de två unga gick skilda vägar... och pappan flyttade långt ifrån sina barn, men fanns ändå i deras hjärtan och träffade dem så ofta han kunde.


Kvinnan träffade efter några år en ny man som kom in i hennes liv och de äldre barnen fick så småningom en älskad lillasyster och en snäll styvfar som fanns i deras liv i med- och motgångar och ställde alltid upp.

Flickan ovan är jag och den lilla berättelsen vill jag tillägna mina pappor idag på Fars dag!
Min styvpappa som varit delaktig i vardagslivets vedermödor och min far, som trots att han inte alltid varit närvarande i mitt liv ändå funnits i mitt hjärta hela tiden!

Jag älskar Er!

2 kommentarer :

Kajsa sa...

Så fint att du fått uppleva två så fina pappor.
Det är en önskan jag har för alla barn!
En nära relation till sina mammor och pappor!
Tack för din fina lilla berättelse.

Kramar Kajsa

Annika Estassy sa...

Så fint skrivet Pia!