9 november 2009

Filmtips...

Ett utav mina stora nöjen är ju som bekant att se en riktigt bra film och efter helgen som gått så kan jag dessutom verkligen rekommendera filmen "Revolutionary Road" med Leonardo Di Caprio och Kate Winslet i huvudrollerna. Jag är annars ingen stor fan av Di Caprio, men i denna film visar han faktiskt att han är en oerhört kompetent skådespelare. Winslet var redan sedan tidigare en favorit hos mig, men hon gör också en rollprestation utan dess like i denna film.



Både särbon och jag var märkbart tagna och vi kunde ibland känna igen oss i de båda rollfigurerna... kanske en bidragande anledning till att den etsade sig fast i sinnet. Se den!

3 kommentarer :

Annika Estassy sa...

Ja, den är grym...

Anonym sa...

Hej
Japp den filmen har jag med sett men den gav en lätt bitter eversmak tyckte jag...
Att vänta på rätt tillfälle, foga sig och förtränga sina drömmer.. för vad???!
Man lever bara här och nu, sen kan vi aldrig veta att det kommer...

Det har jag lärt mig ett flertal gånger. Att inte ta morgondagen för given, en andra chans inte kommer. Allt vi har är nuet och den här filmen lämnade mig sorgsen...
Den är välspelad och bra dramatiskt så absolut ingen dålig film men jag fick lite ont i magen av den som sagt var :)

Pia sa...

Ingela, jag håller med Dig om att filmen lämnade en sorgsen och bitter eftersmak... men den var också mycket tänkvärd!
Man ska aldrig vänta med att göra sig själv lycklig, imorgon kan det vara för sent!
Kram!