9 november 2009

Energipåfyllning sökes...

För tillfället känns vårt hem som en sjukstuga av mindre art, sonen har hög feber, hostar och snorar och själv har jag börjat hosta igen... oavbrutet faktiskt! Man brukar säga att med tankens kraft så kan man förflytta berg... men tydligen inte döda irriterande baciller som slåss i kroppen.

Nu tycker jag nog att det får räcka för ett tag och är nästan benägen att hålla med bloggkompisen Annika om att min kropp föredrar varmare breddgrader. Nedanstående monument/staty står i Landskrona och kallas för "Tankens kraft"... och jag brukar titta på fotot ibland när jag behöver lite styrka.


Trots att jag faktiskt inte har någonting emot hösten, mer än möjligen mörkret som är så kompakt både när man vaknar och när man åker hem från jobbet... så har jag ikväll suttit och tittat på fotografier jag tog i somras och suktat efter sol och värme. Har nog lite med sjukstugan att göra också....


Skickar lite grönska och ljusterapi!

4 kommentarer :

Sissel sa...

är det nåt jag är i behov av så är det just ljus. tack för ljusterapin i form av vackra sommarkort. jag längtar till våren, men först lite härlig advent och jul. krya på dig!

Jenny L sa...

Vilken underbar allébild Pia! Får mig att längta ännu mer efter sommaren.

Jenny L sa...

Ps. Vilken fin livsnjutarblogg du har!

Kajsa sa...

Tack för grönskan och ljuset!Jag är också en sol och sommarmänniska!!!!!!!Vill gå i ide.......!

Kramar Kajsa