2 november 2009

Musikalisk eufori...

Efter nästan två veckors stugsittande, bortsett från Skåneresan förra helgen, avslutades denna helg med en magisk afton på Fasching i Stockholm. Redan i somras släpptes biljetterna och jag var snabbt in på Ticnet och beställde... och nu har jag väntat och väntat, tills det äntligen blev dags att få höra på en utav mina absoluta favoritsångerskor, Stacey Kent.

Att hon har en underbar röst och sjunger musik som tilltalar både själ och hjärta visste jag redan, men att hon var en sådan ödmjuk, livsbejakande och kärleksfull människa gjorde henne ännu mera fantastisk.

Ja må säga att till och med särbon var mäkta imponerad!

När hon sedan avslutade konserten med min absoluta favoritmelodi genom tiderna, "What a wonderful world" var kvällen fullkomlig!

2 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Eftersom du har bakgrundsmusik på din blogg så kan man inte höra de låtar du lägger i bloggen :-( Det blir dubbelt..Men jag har hört denna underbara låt innan..

Härligt att ni hade det så trevligt och att det blev så lyckat..

Kram
Mia

Pia sa...

Tack Mia, jag har faktiskt tänkt på det själv och ibland stör det mig också, fast jag brukar stänga av bakgrundsmusiken när jag vill lyssna på något annat jag lagt in.

Nu tog jag faktiskt bort den! :)
Kram