19 november 2009

Friskhetstecken....

är det när rastlösheten kommer krypande och man längtar efter lite socialt umgänge. Längtar till jobbet och att få vara lite normal ett tag igen.

Och lusten att baka, fixa och dona hemma är tillbaka! Vill till och med komma iväg till träningen igen... och inte minst till yogan som jag saknat i en månad nu. Kan ju inte sitta här på nätet och bli försoffad och förslöad i huvudet.... då känns det som man inte har något liv. Och det har jag ju!!
Ett alldeles förträffligt härligt liv med underbara människor omkring mig som jag bara längtar efter att få umgås med igen.. för att inte tala om barnbarnen!!!
Nu har jag stillat rastlösheten något i alla fall, genom att det just nu står en plåt med vinbärsrutor i ugnen och bara väntar på att få stilla mitt sockersug och glädja mina arbetskamrater imorgon. Receptet har jag delgivit här tidigare.

4 kommentarer :

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Vad härligt Pia! Nu har du verkligen varit sjuk länge nog. Jag känner precis igen den där rastlösheten. Ikväll drog jag igång en städning, vad är det för liten husmorsgen som vaknar till liv? Sen provade jag mina nya Vietnamkläder som jag inte ens orkat titta på. Vi börjar nog bli friska.

Pia sa...

Ja, Eva, vi börjar nog bli friska!
Husmorsgen var ett trivsamt uttryck, men man behöver ju inte överdriva den, eller hur?! Men det känns härligt att den lever i alla fall!:)

Photo by Maria sa...

Härligt att du frisknat till..

Dina arbetskamrater kommer att bli glada, de rutorna ser smarriga ut..

Njut av natten nu..

Kram
Mia

Annika Estassy sa...

Jag vill också ha en ruta eller flera! Skönt att du känner dig bättre nu.