12 november 2009

Negativa tankar...

behöver brytas...!!!
Inte för att det är så ofta nuförtiden som jag tänker så negativa tankar.... bortsett från de där vanliga dåliga dagarna som man har ibland förstås. Dagarna då allt känns fel och man önskar att man var någon helt annan och någon helt annanstans. Som tur är så infaller de inte så ofta!
De flesta tankar går faktiskt att vända till positiva om man bara ger sig den på det. Efter en lång tids praktiska övningar på bussresan på morgnarna så vet jag att det går. Övningar och övningar förresten..... nä, det behövs inga övningar egentligen, mer än att vara här och nu och insupa naturens skönhet och dagens möjligheter.
Idag är dock en dag då jag känner en viss frustration över att jag inte orkar någonting och då blir tankarna lätt lite nedåtgående. Jag längtar så tills jag kan börja promenera, träna och yoga igen, utan att få tungt att andas eller ont i nacken på en gång. Vet att den dagen kommer snart igen... men jag vill att den ska komma NU!! Imorgon!!
Någonting som alltid, alltid får mig på andra tankar är att lyssna på musik och sjungs den dessutom vackert på mitt modersmål så får den hjärtat att må riktigt gott!

7 kommentarer :

Photo by Maria sa...

Hoppas det vänder snart..

Krya på dig..

Kramar
Mia

Photo by Maria sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Pia! Skickar några varma tankar i natten och hoppas att det vänder snart. Vad bra att du suckar till, du som alltid är så positiv och optimistisk, ibland måste man bara få erkänna att det är jobbigt, ofta räcker det med att släppa fram tankarna, titta lite på dem och sen känna som du säger: Det vänder, snart blir det bra igen!
Jag skickar all god karma jag har!

Annika Estassy sa...

Jag har inte ont någonstans, hackhostar bara, och ändå kan jag bara bli så less ibland. Ibland måste man få vara det, det går inte att alltid vara pigg och glad. Nu har du varit krasslig så pass länge att jag förstår att du börjar tröttna rejält på det. Jag hoppas det vänder för dig när november är över!

Pia sa...

Tack Eva, för Din karma, det värmer när någon tänker på en.

Annika, jag medger att november är en trist månad, och speciellt när man mår så här. December ser vi fram emot!

Maria Björkman sa...

December = ljus. Mina tankar till dig = ljus. Kramar!

Kajsa sa...

Det är inte lätt att vara positiv när man mår dåligt!
Visst ska man försöka vara det,för det är ju läkande för kropp och själ.
Men ibland kan jag vältra mig i självömkan över att inte få vara frisk.Tycka synd om mig och gråta en massa skvättar.Men när det lättat lite så skäller jag på mig själv lite humoristiskt och säger -"Le för fan".
Men åh, så jag önskar mig frisk och stark igen.


Tröstekramar till dej!Kajsa